Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς με μαθητές:
- Νηπιαγωγείο
- Α΄-ΣΤ΄τάξεων Δημοτικού Σχολείου
- Γυμνασίου – Λυκείου
- Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας
Προτεινόμενη περίοδος υλοποίησης:
Κυρίως κατά τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο.
Στόχοι του προγράμματος:
- Κατανόηση της σημασίας του αλατιού στην τοπική κοινότητα.
- Ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της συνεργατικότητας.
- Να διερευνήσουν τα χαρακτηριστικά της ιδιαίτερης χλωρίδας στην αλυκής της
Γλυφάδας.
- Να μελετήσουν την πανίδα της αλυκής και τις τροφικές σχέσεις μεταξύ των
οργανισμών.
- Να αναπτύξουν την ικανότητα κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων, μέσω
της διερεύνησης ανθρωπογενών απειλών.
- Να συνειδητοποιήσουν τη μεγάλη οικολογική αξία της αλυκής για τα
μεταναστευτικά κυρίως πουλιά και να αναπτύξουν θετικές στάσεις και αξίες.
Πρόγραμμα 9:00΄- 12:30΄ [Διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες]- Νηπιαγωγείο- Α΄-Γ΄τάξεων Δημοτικού Σχολείου
- Εισαγωγική ενημέρωση στο χώρο του ΚΕΠΕΑ για το αλάτι, την ιστορία, τα είδη αλυκής, οι κίνδυνοι και οι απειλές, η χλωρίδα και πανίδα των αλυκών και η σπουδαιότητα του αλυκού οικοσυστήματος.
- Δραστηριότητες πεδίου: επίσκεψη στην αλυκή Γλυφάδας, με ξενάγηση από ειδικό για τις αλυκές ως μονάδες παραγωγικής δραστηριότητας και υγροτοπικά οικοσυστήματα.
- Παρατήρηση πουλιών στην αλυκή Γλυφάδας, με τηλεσκόπια και κιάλια του ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας
- Παραλαβή Βεβαίωσης Υλοποίησης Μονοήμερου Προγράμματος
Πρόγραμμα 9:00΄- 13:00΄ [Διάρκεια: 5 διδακτικές ώρες]
- Εισαγωγική ενημέρωση στο χώρο του ΚΕΠΕΑ για το αλάτι, την ιστορία, τα είδη αλυκής, μέθοδοι αλοπηγίας, οι κίνδυνοι και οι απειλές, η χλωρίδα και πανίδα των αλυκών, η πολιτισμική αξία του, η σπουδαιότητα του αλυκού οικοσυστήματος και η σημασία του στην τοπική κοινότητα
- Δραστηριότητες πεδίου: επίσκεψη στην αλυκή Γλυφάδας, με ξενάγηση από ειδικό για τις αλυκές ως μονάδες παραγωγικής δραστηριότητας και υγροτοπικά οικοσυστήματα.
- Παρατήρηση πουλιών στην αλυκή Γλυφάδας, με τηλεσκόπια και κιάλια του ΚΕΠΕΑ Μαρώνειας
- Παραλαβή Βεβαίωσης Υλοποίησης Μονοήμερου Προγράμματος